Jak se pracuje ve speciální mateřské škole

Studenti druhých ročníků oboru sociální činnosti se seznamují s cílovými skupinami – s dětmi, se kterými mohou v budoucnu pracovat.

Studenti třídy 2SCB navštívily dne 11. 2. 2025 základní školu pro děti s vadami zraku a řeči v Plzni na Doubravce. Studentky si pro děti připravily několik aktivit, které rozvíjely zejména jemnou motoriku, smyslové vnímání a kognitivní funkce.  Konkrétně se jednalo o ochutnávání a poznávání rozličných druhů ovoce a zeleniny, poznávání různých druhů koření po čichu, živé pexeso s pohádkovými postavami, poznávání zvuků zvířat a poznávání různých předmětů po hmatu.

Studentky naší školy si měly možnost také vyzkoušet řadu pomůcek, které se na základní škole využívají – např. psaní na psacím stroji pro nevidomé, zvětšovací lupy nebo pohyb za pomoci bílé hole.

Druhá třída 2SCA navštívila mateřskou školu speciální pro děti s vadami řeči. Studenti si pro děti připravili celkem 8 aktivit s motivem zvířat, při kterých si procvičily slovní zásobu, pozornost, ale především si užily dopoledne plné zábavných aktivit.

Studenti byli rozděleni po dvojicích do čtyř tříd. Děti putovaly mezi jednotlivými stanovišti. Při skládání puzzle rozvíjely motoriku i logické myšlení, trénovaly poznávání barev a také během písničky procvičily slovní zásobu a výslovnost. Sluchové rozlišování využily děti při poznávání zvuků zvířat, tato aktivita nejvíce pobavila nejmenší děti.

Po skončení všech aktivit studenti dostali příležitost dozvědět se více o specifických postupech při přijímání dětí do speciálních mateřských škol. Exkurze byla zakončena reflexí, kdy jak pedagogové, tak studenti, hodnotili celkový průběh a přínos této praktické zkušenosti.

Návštěva této ZŠ a MŠ byla zážitkem a obohatila studenty o mnoho nových zkušeností, které mohou využít při školních praxích nebo i při výkonu budoucího zaměstnání.


Fotoalbum